Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

امارات 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

امارات متحده عربی

پایتخت : ابوظبی .

جمعیت :2/2 میلیون نفر .

جمعیت خارجی : بیش از 80 درصد جمعیت امارات متحده عربی از اتباع خارجی تشکیل شده است ، با این وجود فقط حدود 6 درصد از جمعیت را اتباع غربی تشکیل می دهند. اغلب اتباع خارجی از آسیا و دیگر کشورهای عربی هستند.

مساحت : 83600 کیلومتر مربع ( 32280 مایل مربع ) .

شرایط جغرافیایی : امارات متحده عربی در شمال شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و از شمال به خلیج فارس ، از غرب به قطر و عربستان سعودی ، از جنوب به عمان و عربستان سعودی و از شرق به دریای عمان و کشور عمان منتهی می شود. امارات متحده عربی از هفت شیخ نشین تشکیل شده است که عبارتند از: ابوظبی ، امارات ، شارجه ، راس الخیمه ، فیجیره ، ام القوین و عجمان . این کشورشامل حدود 200 جزیره است . ابوظبی بزرگترین شیخ نشین است و پس از آن امارات مقام دوم را دارد.

بخش اعظم این سرزمین از صحرا تشکیل شده است و گاهی واحه هایی در آن یافت می شود : با این وجود دو رشته کوه نیز در این کشور وجود دارد. سواحل این کشور، که اکثر جمعیت در آن ساکنند ، عمدتا پوشیده از نمکزار است .

آب وهوا : امارات متحده عربی آب وهوایی گرمسیری دارد، تابستان های آن داغ و مرطوب و زمستان های آن ملایم است .بارندگی در این کشور نادر است و اغلب در ماه های زمستان اتفاق می افتد. درپایان زمستان و نیز در طول زمستان وقوع طوفان شن معمول است . متوسط درجه حرارت در ماه ژانویه 33 درجه سانتی گراد( F 91) و در ماه ژوئیه 17 درجه سانتی گراد ( F 62) است .

حکومت : دولت فدرال . با این وجود هر شیخ نشین دولت محلی مستقل خود را دارد و میتواند قوانین خود را مستقلا تصویب نماید.

ثبات سیاسی : بسیار خوب . در سال 1971 انگلیسی ها از این منطقه خارج شدند و شش شیخ نشین ، دولت فدرال امارات متحده عربی را تشکیل دادند. راس الخیمه یک سال پس از آن به عنوان شیخ نشین هفتم به بقیه پیوست . امارات متحده عربی عضو فعال سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب است و ارتقا صلح یکی از اهداف اصلی این کشور محسوب میشود.

اقتصاد

واحد پول : امارات متحده عربی (A .E .D ) .

بانک ها : بانک های تجاری بسیاری در این کشور فعالیت می کنند که تحت نظارت بانک مرکزی UAE هستند: خدمات بانکی کارآمد و جامع است . برای افتتاح حساب بایستی ویزای اقامت و یا مجوز اقامت و حداقل موجودی معینی (مثلا 5000 درهم ) درحسابتان داشته باشید.

هزینه زندگی به ویژه مسکن در این کشور بیش از دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس است و کالاهای وارداتی نیز گرانند. با این وجود حقوق های پرداختی به اتباع غربی نیز بالاست و این گروه از افراد عموما از سطح زندگی بالایی برخوردارند.

نظام مالیاتی : در این کشور هیچ نوع مالیات شخصی اخذ نمی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,ساعت 13:34 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak