Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

فرانسه 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

فرانسه

جمهوری فرانسه کشوری است واقع در اروپای غربی؛ فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی است. این کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، آندورا و اسپانیا مرز زمینی مشترک دارد. بریتانیا نیز از طریق تونل زیردریایی مانش یا کشتی با فرانسه مرتبط است .

فرانسه یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است این کشور همچنین عضو گروه جی ۸ و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و دارای حق وتو است. فرانسه یک کشور دارای سلاح هسته‌ای است.

نیاکان فرانسوی‌‌ها گول‌ها بودند و تبار سلتی داشتند. اینان تا زمان ژولیوس سزار فرمانروای توانای روم فرانروایی بومی خود را داشتند تا سرانجام به دست سزار سرنگون شدند و کشورشان بخشی از امپراتوری روم شد.

مساحت کشور فرانسه برابر با ۵۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع وسیع‌ترین کشور اروپای غربی است (نزدیک یک پنجم مساحت اتحادیه اروپا) و منطقه دریایی وسیعی را در اختیار دارد (منطقه اقتصادی که در ۱۱ میلیون متر مربع گسترده شده است). سطح فرانسه شبیه به یک شش ضلعی است.

مساحت فرانسه حدود یک سوم وسعت ایران است

به این تعداد شهرستان‌های ماورای دریاها شامل گوادلوپ، مارتینیک، گویان و رئونیون می‌‌شوند و چهار سرزمین ماورای دریاها شامل پلی‌نزی فرانسوی، کالدونیای نو، والیس و فوتونا، زمینهای جنوبی و قطب جنوب فرانسوی و مناطق کلکتیوی دارای جایگاه خاص یعنی مایوت و سن پی‌یر و میکلون افزوده می‌‌شوند.

اقتصاد

فرانسه مرحله گذار از یک اقتصاد مدرن و مرفه همراه با مالکیت و مداخله عمیق دولت به یک اقتصاد مبتنی بر مکانیزم بازار منتقل می‌شود.

دولت سوسیالیست، بسیاری از شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و بیمه‌ها را خصوصی اعلام کرد اما چندین شرکت عمده از جمله ایرفرانس، فرانس تله‌کام، رنو و تالس در اختیار دولت است و در برخی از امور به ویژه قدرت، حمل و نقل عمومی و صنایع دفاعی دولت حاکمیتی دارد.

تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2006 میلادی 1.902 تریلیون دلار بود. 27.75 میلیون نفر در این کشور شاغل هستند. از این تعداد 71.5 درصد در بخش خدمات، 24.4 درصد در بخش صنعت و 4.1 درصد در بخش کشاورزی مشغول کارند.

نرخ بیکاری در فرانسه 8.7 درصد است و 6.2 درصد از مردم آن (آمارهای سال 2004) زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ تورم در این کشور 1.7 درصد است.

از جمله مهم‌ترین صنایع فرانسه می‌‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، شیمیایی، وسائط نقلیه، مواد غذایی و مشروبات،منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و جنگ‌افزار اشاره کرد

کارخانه هواپیماسازی ایرباس که هواپیمای جدیدش A380 خبرساز بوده، در این کشور قرار دارد. گندم، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، ماهی، گاو و خوک نیز مهم‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌‌دهند.

در سال 2004 میلادی فرانسه شرکت‌های فرانسوی 57.3 میلیارد دلار در دیگر کشورها سرمایه‌گذاری کردند تا به این ترتیب فرانسه پس از آمریکا بزرگترین کشور سرمایه‌گذار در جهان باشد.

درکشور فرانسه بالغ بر۸۴۰ هزارکیلومتر راه آسفالته و بزرگراه وجود دارد. طول راه‌آهن مورد استفاده نیز بالغ بر ۴۲ هزار و 555 کیلومتر است و ارتباطات هوایی بین‌المللی این کشور توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس، (UTA) و پروازهای داخلی توسط ایر- اینتر صورت می‌‌پذیرد.

فرانسه با درآمدی برابر ۱۸۰ میلیارد فرانک در صنعت توریسم، دومین کشور پردرآمد صنعت جهانگردی بعد از آمریکاست.

هر ساله ۱۲ میلیون نفر فقط برای بازدید از موزه و کاخ لوور، موزه اورسی و کاخ ورسای به پاریس می‌‌آیند در حدود ۳۹۰۰ موزه، دهها میلیون نفر را در سال به خود جذب می‌کند. ۵ /۶ میلیون نفر سالانه از برج ایفل دیدن می‌کنند.

آب و هوا

فرانسه از آب و هوایی معتدل و چهار فصل برخوردار است که بر حسب نواحی کمی متفاوتند:

برتانی و نورماندی: آب و هوای اقیانوسی مرطوب (زمستان ملایم ۷ درجه و تابستان خنک ۱۶ درجه)

اکیتن: آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه‌ای (زمستان ۵ درجه و تابستان ۲۲ درجه با بارانهای فراوان در بهار)

شرق و شمال غرب: آب و هوای نیمه قاره یی زمستان سرد و برفی: (۱ درجه و تابستان گرم و توفانی: ۲۰ درجه)

جنوب: آب و هوای مدیترانه یی (زمستان ملایم ۶ درجه و تابستان گرم: ۲۰درجه)

ویژگی آب و هوا در مناطق کوهستانی زمستان طولانی و برفی و تابستانی گرم و توفانی با تفاوتهای بزرگ بسته به دامنه‌ها و عوامل ریز آب و هوایی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,ساعت 13:31 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak