Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

كرواسي 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

کرواسی

 

جمهوری کرواسی بعد از فروپاشی یوگسلاوی در دهه 90 میلادی تشکیل شد و طی سال‌های گذشته با مشکلات زیادی دست به گریبان بود.

این کشور از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال‌غرب با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین، از جنوب شرق با مونته‌نگرو و از جنوب با دریای آدریاتیک همسایه است.

کرواسی در انتظار عضویت در اتحادیه اروپا است. این کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عضو موقت شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سال‌های 2008 و 2009 است.

سراسر سواحل دریای آدریاتیک آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. در بهار و پاییز هوای سواحل معتدل است، در حالی که زمستان سرد و برفی در مناطق مرکزی و شمالی حاکم می شود. دمای معمول در ماه‌های دی و بهمن بین صفر تا 20 درجه سانتیگراد است و در مرداد و شهریور بین 19 تا 23 درجه.

اقتصاد

تولید ناخالص داخلی کرواسی 69.44 میلیارد دلار است که در سال گذشته میلادی رشدی 5.6 درصدی داشت.

نیروی کار این کشور یک میلیون و 714 میلیون نفر است و نرخ بیکاری در آن 11.8 درصد. در حدود 11 درصد از جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم در این کشور 2.2 درصد است.

محصولات صادراتی این کشور شامل تجهیزات حمل و نقل، منسوجات، مواد شیمیایی، مواد غذایی و سوخت است که به کشورهای ایتالیا ، بوسنی و هرزگوین ، آلمان ، اسلوونی و اتریش صادر می‌شود.

واردات کرواسی شامل ماشین‌آلات، تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی، سوخت و روان‌کننده‌های صنعتی است که از کشورهای ایتالیا ، آلمان ، روسیه ، اسلوونی ، اتریش و چین وارد می‌شود.

مردم

جمعیت این کشور چهار میلیون و 493 هزار و 312 نفر است که میانگین سنی آنها 40.6 سال است. رشد جمعیت در کرواسی منفی است.

امید به زندگی برای زنان در این کشور 78.75 سال و برای مردان 71.26 سال است. کمتر از 0.1 درصد از مردم این کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند.

87.8 درصد از مردم این کشور مسیحی کاتولیک، 4.4 درصد مسیحی ارتودوکس و 1.3 درصد از آنها مسلمان هستند. زبان رسمی این کشور کرواسی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,ساعت 13:30 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak