Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

انگلستان 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

انگلستان

 

بریتانیا و ایرلند شمالی به مجموعه‌ای متشکل از انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی اطلاق می‌شود. این کشور در منابع فارسی اغلب به طور خلاصه انگلیس خوانده می‌شود.

انگلیس در سواحل شمال‌غربی اروپا قرار دارد و شامل دو جزیره اصلی است. یکی که اسکاتلند، ولز و انگلیس را در خود جای داده و دیگری ایرلند شمالی را.

این کشور با کانال مانش از فرانسه که در غرب آن قرار دارد جدا می‌شود. آب و هوایی نسبتا سرد دارد و پایتخت آن، لندن، لقب مه‌آلود را با خود یدک می‌کشد.

این کشور هنوز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نپیوسته است. واحد پول آن پوند است و مقیاس‌های وزن و طول آن سیستم غیرمتریک.

دولتمردان آن می‌گویند پیش از آنکه پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا به رفراندوم گذاشته شود باید مجموعه‌ای از اتفاقات اقتصادی در این کشور روی دهد.

انگلیس مجموعه‌ای از فرهنگی‌های متفاوت است. در طول سال‌های گذشته افراد زیادی از ملیت‌های گوناگون به ویژه هندی،بنگلادشی و چینی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. لندن، این روزها بیشتر شبیه به شهری چند ملیتی است تا شهری انگلیسی.

با این حال با دور شدن از مراکز بزرگ جمعیتی، هنوز بافت سنتی انگلیسی در این کشور حفظ شده است.

در انگلستان دموکراسی پارلمانی حاکم است. البته نظام آن پادشاهی است و ملکه به صورت فرمایشی در بالاترین مکان کشور نشسته است. نخست‌وزیر رئیس دولت و تصمیم‌گیرنده در امور سیاسی است.

ملکه آن در حال حاضر الیزابت دوم است و نخست وزیر آن گردون بروان. این کشور یکی از بزرگترین مستعمرات دنیا را در طول سالیان طولانی داشته و هم‌اکنون 14 منطقه تحت سلطه در دریاهای دور دارد.

انگلیسی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «خورشید هیچ‌گاه در سرزمین بریتانیا غروب نمی‌کند.» که کنایه از مستعمره‌های فراوانشان است.

اقتصاد

زغال سنگ که در صنعت تولید برق به‌کار می‌رود مهمترین ماده معدنی آن است. نفت و گاز طبیعی که در مراکز صنعتی، تجاری و مسکونی به مصرف می‌‌رسند، و منیزیم، فسفات – مس و آنتیموان از دیگر منابع آن است.

سالانه 2.3 میلیارد کیلو وات برق از این کشور به دیگر کشورها صادر می‌شود. (آمارهای سال 2004 میلادی) تولید نفت در این کشور 2.075 میلیون بشکه در روز است و مصرف داخلی آن 1.827 میلیون بشکه. روزانه 1.956 میلیون بشکه نفت که به نفت برنت مشهور است از این کشور صادر می‌شود.

انگلیسی‌ها همچنین روزانه 1.654 میلیون بشکه نفت وارد کشورشان می‌کنند که معمولا همین نفت است که در این کشور برای مصرف داخلی به کار می‌رود.

شرکای تجاری انگلیس در بخش صادرات آمریکا 13.9 درصد، آلمان 10.9 درصد، فرانسه 10.4 درصد، ایرلند 7.1 درصد، هلند 6.3 درصد، بلژیک 5.2 درصد و اسپانیا 4.5 درصد است.

آنچه انگلیس صادر می‌کند شامل کالاهای تولیدی، سوخت، مواد شیمیایی و دارویی، غذا، نوشیدنی و تنباکوست.

مهمترین شرکای تجاری انگلیس در بخش واردات آلمان 12.8 درصد، آمریکا 8.9 درصد، فرانسه 6.9 درصد، هلند 6.6 درصد، چین 5.3 درصد، نروژ 4.9 درصد و بلژیک 4.5 درصد است.

تولید ناخالص داخلی آن در سال 2006 میلادی بر اساس اعلام بانک جهانی 1.928 تریلیون دلار بود. 75 درصد این تولید در بخش خدمات است و 24.1 درصد آن در بخش صنعت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,ساعت 13:24 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak